Atatürk'ün Dil Devrimi - Oktay Sinanoğlu

Atatürk'ün Dil Devrimi - Oktay Sinanoğlu

Türkçe Tarih

9 лет назад

164,597 Просмотров

Ссылки и html тэги не поддерживаются


Комментарии:

@ermanacer9979
@ermanacer9979 - 27.10.2022 11:58

Allah rahmet eylesin hocam ama keske ataturku korkmadan elestirebilseydin… Samsuna vahdettin tarafindan gemiyle gonderdigini ingilizler ile arasi iyi oldugu icin ozel olarak sectigini.. ve kongrede resmen darbe yaptigini vahdettini hain olarak gosterip surgun ettigini ve daha sonradinda zaten malum… kazanilan kurtulus savasi ama verilen adalar yapilan sacma anlasmalar ve ulkedeki yapilan degisiklikler…. Gokten indigi sanilan kitaplar bilmem neler… insanlar Ataturku elestirmekten korkuyor resmen

Ответить
@yukselcetinkaya200
@yukselcetinkaya200 - 03.11.2022 08:54

Harf inkılabının tek sebebi bir milleti geçmişinden koparmaktır.

Ответить
@suphiaygun8635
@suphiaygun8635 - 03.11.2022 14:54

Geometri kitabını neden yazdı acaba

Ответить
@aysegulerdogan7817
@aysegulerdogan7817 - 04.11.2022 22:08

ataturk yani iyimi yapti dilimizi degistirerek bizde bu adami iyi bilirdik

Ответить
@Emre-sm5zg
@Emre-sm5zg - 12.11.2022 20:53

Doğruya doğru diyebilmek göt ister. Bu adam tarafsız yorumlar yapıyor helal olsun

Ответить
@okmayanek5419
@okmayanek5419 - 13.11.2022 03:58

Ortak Türkçe hedefi olmadan Türkçecilik olmaz! Dil Devrimi'nden şu güne kadar dile sokulan kelimelerin %80'i, Türk Dil Birliği'ni parçalayıcı niteliktedir. Çoğu uydurmadır ve dilin kaideleriyle de uyumsuzdur. Türkiye; Türkçe'nin kaynağı ve tertemiz bulağı olan Türkistan'a, Kazakça ve Kırgızca başta olmak üzere Türk Lehçelerine yaklaşırsa hem dil saflaşır, hem de dilde ortaklık meydana gelir. TDK, bütün Türk Lehçelerinden birer mütehassısın olduğu bir kurul oluşturmalı ve (eğer bir kelime türetilecekse) böyle kelime türetilmeli. Türkçe bir bütündür ve bu dili sadece Türkiyeliler konuşmuyor. Bu bencillik artık yetti!!!

Ответить
@koyosiya799
@koyosiya799 - 13.11.2022 11:07

Medeniyetin tekrar doğudan doğacağı kısmında niye kestin

Ответить
@yavuzhocam5361
@yavuzhocam5361 - 25.11.2022 23:47

Yahudi şapkası?

Ответить
@hakknyolubatlbitirecektir.3105
@hakknyolubatlbitirecektir.3105 - 01.12.2022 02:43

Dil devrimi bu millete yapılmış en büyük ihanettir. Geçmişini, özünü, kültürünü bitirmek için yapıldı. Allah'ın izniyle herkes uyanıp özünü bulacaktır. Yaşasın hainler için cehennem

Ответить
@sinanseydiogullar7851
@sinanseydiogullar7851 - 04.12.2022 01:02

Kullanılmayan dil korunamaz ve geliştirilemez. Farsça ve Arapçayı Türkçeden üstün gören ve daha çok kullananlar Türkçeye ihanet edenlerdir. Asıl konu teknolojide, edebiyatta, felsefede, her türlü bilimsel çalışmada önder olmak, kuralı koyabilmektir.

Ответить
@cemolix
@cemolix - 04.12.2022 15:43

Dilimiz harika kıymetini bilin ...İyiki Osmanlıca değil ...

Ответить
@ozgun6224
@ozgun6224 - 09.12.2022 04:51

aynen batılılaşma demedi fesini çıkardı çarşafını söktü latin alfabesi getirdi... (latin alfabesini zaten çinliler kullanıyor ya batıyla alakası yok) hoca sen neden bahsediyorsun adamın yüzü zaten hep batıya dönüktü.sovyetlerden aldığı yardım/destek bile umurunda olmadı. atatürkün tek hatası türklerden bir cacık olacağına inanıp ermenileri rumları bu coğrafyadan sürmesi/katletmesiydi atatürk öncesi de başkaları yaptı aynı şeyi ne kültür kaldı ne ekonomi ne eğitim alın g*tünüze sokun geriye ne kaldıysa.. ne kaldı suriyeli afgan işidli ve işid kadar kötü devletin içine sızmış bilmem kaç tane tarikat. atatürk bunu istiyordu şunu istiyordu kardeşim senin mühendise ihtiyacın var ülkedeki tüm mühendisleri katlediyorsun sonra mühendis yerine kabzımal getiriyorsun. ne istediğinden bana ne bu ne perhiz bu ne lahana turşusu. ulan türkler anadoluya gelmeden önce anadolunun binlerce yıllık tarihi vardı ne kaldı geriye? kalanı da gaspettiler at üstünde sıçan adam zeytinyağlı bizim yunanlıların değil demeye başladı hassiktir ulan

Ответить
@breakingwars2489
@breakingwars2489 - 16.12.2022 00:56

Siz hiç katılmıyor ve aynı zamanda dediklerinizin doğru olmadığını söylemek istiyorum. Türkçe dediğimiz bir dil saf olarak kullanıldığında hiçbir şey olmaz çünkü hiç farsça şey arapçadır. M Kamal bunu gayet iyi biliyordu. Osmanlıdan beri kullanılan ve mukaddes kitabın harfleriyle yazılan bir Türkçeye sahiptik zaten. 60 binden fazla olan kelime haznesini harf katliam ile birlikte 7 bine indirilmiştir. Madem m kamal batı hayranı değildi, niye şapka kanunu niye laikliği niye çıplak olmayı niye İsviçre Medeni kanunu ve Alman borçlar kanunu gibi batının pisliklerini bu milletin başına Bela etmiştir. Prof olabilirsin ama birçok yalana kanmışsınız. m kamal sözlerini söyleyerek onu değerlendirmeyin çünkü onun sözleri farklı icraatları farklı. Bir yerdede diyor no sosyal ne demokrat biz bize benzeriz Yakup Kadri Karaosmanoğlu bunu bizzat yazmıştır. Bir yerde TBMM yi dualarla açıyor bir yerde peygamber efendimiz sav laf atıyor. Bir yerde sarık sarıyor bir yerde sarık saranları asıyor yani delikanlı olun var olanı ve doğru olanı söyleyin .

Ответить
@GiantRock62
@GiantRock62 - 01.01.2023 08:15

Dil katliami! Madem batililasmak degildi niyetleri neden o zaman latin alfabesine gecildi? Batiya uyum ise amac hem eskisi hem de yenisi beraber kullanilabilirdi, cok daha zengin bir dil ve kultur olurdu. Agac gibi budanmis ardindan da narkozlanmis bir milletiz vesselam, ne tarihimizi, ne dilimizi ve ne de dinimizi dogru duzgun biliyoruz ma'lesef..

Ответить
@ismailcan8414
@ismailcan8414 - 11.02.2023 17:12

boşlaflar hangi türkceden bahsediyorsunuz kovboyca konusuyorsunuz nerde osmanli zaten ataturkde yerlideyildi

Ответить
@ayvazyagmur
@ayvazyagmur - 19.02.2023 22:40

🇹🇷🤲

Ответить
@78Zeynep-umran.
@78Zeynep-umran. - 06.03.2023 21:11

Bir ülkenin dili ni değiştirmek ne zamandan beri devrim sır devrim ne demek biliyor musunuz dilin degisimi katliamdır bu bir devrim değildir

Ответить
@hasantatl4463
@hasantatl4463 - 10.03.2023 19:50

allah rahmet eylesin mekanları cennet olsun

Ответить
@cevrimici3462
@cevrimici3462 - 10.03.2023 22:10

Aynen sn. Profesör mustafa kemal batılılaşmamak için zaten batının kıyafetini aldı Türkiye'ye götürdü, batılılaşmamak için Allah'ın kanunlarını kaldırtıp avrupanın kanunlarını anayasaya ekledi.
EL insaf Adına medeni denilen kanun İsviçreden alınıp anayasaya eklendi.

Ответить
@emrahuzun9365
@emrahuzun9365 - 15.03.2023 04:10

Çok büyük TÜRK sevdalısı,mekanın cennet olsun sinanoğlu

Ответить
@geniuseu4player
@geniuseu4player - 15.03.2023 05:19

Yorumlar cahillerle dolu. Oktay hocayi tanimayanlar doluşmuş. Oktay Sinanoğlu, kemalist ve bir türkçüdür. Kitaplarını okusaydiniz anlardiniz. Öyle video izlemeyle olmuyor. Din ve tarihin gerizekali kitlesi gelmiş yorumlara. Oktay hoca, inönüyü eleştirir.

Ответить
@tarihtekerrurdenibaretroll4847
@tarihtekerrurdenibaretroll4847 - 17.03.2023 14:52

MUstafa kamal dilimizi değil harf inkılâbı yaptı. iyi mi yaptı tabi ki hayir osmanlı resmî dili Türkçedir medeniyet doğudan batiya geçmiştir. peki medeniyet nedir? ilimdir Allah in insanlara verdiği değişmez bilimdir değişkendir Oktay beyin nasanin hesaplarindaki yanlışı değiştirmesi gibi. zamanin silahıyla silahlanmaktir. o da yine ilimdir ve bilimdir

Ответить
@kenandogu6767
@kenandogu6767 - 22.06.2023 16:07

Bu adam nasıl atatürkçü olur. Her şeyi bildiği halde. İnönü’yü yerden yere vurup Kemal’e tek kelime etmemek.

Ответить
@istanbuldepremineonlemal
@istanbuldepremineonlemal - 19.08.2023 10:09

Yav sen nasıl akp destekledin anlayamıyorum bir türlü...

Ответить
@amadeusmagus1400
@amadeusmagus1400 - 21.08.2023 14:10

oktay sinanoğlunu pek çok konuda desteklerim ama mustafa kemalin batıyı örnek almadığı düşüncesi bana saçmalıktan ibaret gelio

Ответить
@ahmethamdikoseoglu775
@ahmethamdikoseoglu775 - 19.09.2023 15:08

ALLAH rahmet eylesin mekanı cennet olsun

Ответить
@LISANCACOM
@LISANCACOM - 21.09.2023 07:07

Ucgen teriminin -gen I yunanca. Turkcelestirme filan yok.

Ответить
@ibrahimaysel3920
@ibrahimaysel3920 - 26.09.2023 22:11

Atatürk❤❤❤

Ответить
@volkanarslan9796
@volkanarslan9796 - 17.10.2023 19:54

Allah rahmet eylesin de burada kıvırmış. Bayılaşmayı istemiyordu da hukukun her türünü boluna mı Batıdan resepsiyon yoluyla aldı?!

Ответить
@kaganalp6313
@kaganalp6313 - 23.10.2023 16:34

Mustafa Kemal asker değilmi ne anlar geometriden sacmalamyin

Ответить
@kaganalp6313
@kaganalp6313 - 23.10.2023 16:35

Atatürkun getirdiği çoğu kanunlar batı kanunu ne anlatıyorsunuz hukuk kanunu medeni kanun ticari kanun VS hep bati

Ответить
@sizinicinsizinle6746
@sizinicinsizinle6746 - 05.12.2023 01:09

🌹Allah cc ondan bilime ve insanlığa kattıkları için razı olsun. Mekânı cennet olsun inşallah 🌹🤲🌹
⚠️( Oktay Sinanoğlu'nun mutlaka okunması gereken Türkiye'nin geleceğini etkileyecek  derecede önemli kitapları!) ⚠️

👉Göçmen Hamamı

👉2050'ye 5 Kala Dünyanın 105 Yıllık Tarihi

👉İlerisi için

👉Türkçe Giderse Türkiye Gider

👉Bye Bye Türkçe / Bir Nev-York Rüyası

👉Büyük Uyanış

👉Hedef Türkiye

👉Ne Yapmalı / Yeniden Diriliş ve Kurtuluş İçin

👉Yeni Bilim Ufukları (1)

👉Yeni Bilim Ufukları (2) Yeni bir matematik kuramı ve onunla bazı fizik kimya ilkelerinin bulunması

👉Yeni Bilim Ufukları (3) Hayatın Örgüsü Elli Yıllık Biyolojinin Temellerini Sarsan Sorular

👉Açıklamalı Fizik, Kimya, Matematik Ana Terimleri Sözlüğü

Ответить
@iyiliginrengimustafame3240
@iyiliginrengimustafame3240 - 13.12.2023 09:48

Harf inkilabı yapılabilecek en salakça şey. Diktatörlüğün bir göstergesi. Dili öğretmek yerine başka bir dile geçmek. Dünyada herhalde benzeri yoktur bu mallıkta.

Ответить
@betulyildizer1971
@betulyildizer1971 - 13.12.2023 17:51

Efendime arz edeyim, müsterih olun, agah olunuz, mesrur ettiniz, bahtiyar oldum, şeref duydum, zati aliniz, istikbaliniz, şerefyab oldum, hüsnü zan ederim, süi zan etmem , kıymetli aliniz, ihtiyar heyetiniz, müstefi oldum, mazur görün, istihza etmeyin daha bunun gibi niceleri eskimiştir deniyor ve kullanılmıyor. Osmanlı arapça mı konuşuyordu da dil devrimi yapıldı diyorsunuz. Dilimiz zaten türkçe idi. Alfabemiz değişti yetmedi , meramımızı binlerce kelimeyle anlatıyorduk. Göçmen bir milletin en kıymetli özelliğidir kelime zenginliği. Her yerden bir çok kelime devşirir ve kendine katar. Bizim en büyük eksikliğimiz dilin köküne inip içinde kur' an dan ve arapçadan kendi dilimize kattıklarımız varsa onları biçmek oldu. Bu kelimeler binlerce yıllık kendimize mal etmiş içini doldurmuş ve bundan bir kültür, o kültülede şiir, hikaye, müzik katmışız büyük bir millet olmuşuz. Bu kelimelerle duygularımızı en ince hissiyata kadar aktarabilmişiz. Şimdi ise budadığımız kelimelerin yerine kültür derinliği olmayan ve hatta dil bile olmayan kelimeler ekliyoruz. Bir çok duyguyu kelimelerle konuşamadığımız içinde (şey)' her kelimenin arasına koymak zorunda kalıyoruz.

Ответить
@mazlumakturk7926
@mazlumakturk7926 - 15.12.2023 21:01

Allahü teala Rahmet eylesin mekanı cennet olsun inşallah.

Ответить
@davutekiz9589
@davutekiz9589 - 20.12.2023 10:52

ALLAH RAHMET EYLESİNNN...

Ответить
@tamero22
@tamero22 - 15.01.2024 11:21

Dil devrimi milletin bağrına saplanmış bir hançerdir. Mustafa Kemal’in yaptığı doğruların ve yanlışların lafı gevelemeden konuşulabildiği geleceğin o güzel günlerine selam olsun.

Ответить
@amocv
@amocv - 05.03.2024 23:39

...dedi Amerika´da ölen ve cocugu türkce dahi bilmeyen sahis.

Eskiden sever sayardimda..böyle dedigiyle iman etmeyen insanlar alerji yapiyor bende

Ответить
@ALIOZOGUL-ih6nm
@ALIOZOGUL-ih6nm - 14.03.2024 23:14

Deyerli hoca kazık soksan daha kibar olurdun ,hani havlayanlar var ya yok osmanlıca bilmem Nice al sana kol gibi tûrkçe demiş ulu ônder atatûrk şimdi ônce kedi misir kuyruĝu var ya çok havlıyordu ona çûşşş diyelim sonra bilmediyi halde havlayanlara çûşşş diyelim gaali

Ответить
@ALIOZOGUL-ih6nm
@ALIOZOGUL-ih6nm - 14.03.2024 23:14

Deyerli hoca kazık soksan daha kibar olurdun ,hani havlayanlar var ya yok osmanlıca bilmem Nice al sana kol gibi tûrkçe demiş ulu ônder atatûrk şimdi ônce kedi misir kuyruĝu var ya çok havlıyordu ona çûşşş diyelim sonra bilmediyi halde havlayanlara çûşşş diyelim gaali

Ответить
@rafetgenc3526
@rafetgenc3526 - 15.03.2024 00:01

Atatürk'ün Türk ulusu proje idi, onun önüne kondu bu proje. Ümmet yerine millet dedi. Derdi Türk değil İslam düşmanlığı idi.

Ответить
@abidinayma2102
@abidinayma2102 - 10.05.2024 19:20

Dil devrimi yok. Harf devrimi var

Ответить
@user-pn3ff5sw2k
@user-pn3ff5sw2k - 14.05.2024 14:04

zekı koc MILLETINI DEVLETINI SEVEN KIYMETI BILINMEYEN BIR DEHA NURICINDE YAT

Ответить
@drhuseyingulermv
@drhuseyingulermv - 15.05.2024 10:21

Selam olsun Cumhuriyet sevdalısı deli yüreklere

Ответить
@user-fu7im7vc8f
@user-fu7im7vc8f - 29.05.2024 08:23

Gerceöeri dile getirem Her sinanogluna tesekkürler AllAH Rahmet etsin ,M ,Cennet olsun.

Ответить
@cafertuna460
@cafertuna460 - 06.06.2024 13:50

Hocam sizi çok severim ama bu konuda katılmıyorum. Türk kültürünü, dilini önemseyen, yaşatmak isteyen bir adam, İsviçreden medeni kanun, almanyadan borçlar kanunu, Fransa dan laiklik, latinlerden alfabe alır mı? Göktürk alfabesi getirseydi, arapça, farsça, İngilizce kelimeleri çıkarıp, Türk kelmeleri koysaydı. Smokinlerle, partiler düzenleyip, sular seller gibi içki içeceğine, kadınları fransızlar gibi giydireceğine, Türk gibi giydirseydi. Fötr şapka dayatacağına, börk giydirseydi. O zaman bizde eyvallah der, hayır duasın ederdik

Ответить
@recepgumus21
@recepgumus21 - 09.06.2024 14:59

Osmanlı ilk kuruluşunda her Türk asker dogar misali atılgan savaşçı Türkler tarafından kuruldu.
İleri dönemlerde arap ve fars harflerinin boyunduruğu altına sokuldu.Türklük zaman içinde yok oldu.Arabın farsın hayranı olduk.
Atatürk Türklüğü tekrar inşa ederek,dil devrimini gerçekleştirdi.Çünkü tarihini iyi okumuş ve dūşülen durumun sebeblerini devrimlerle ortadan kaldırmıştır.
Yalnış yada doğru dünya görüşünüze göre değişir.

Ответить
@NurtenGirgin
@NurtenGirgin - 17.06.2024 23:15

BIR DEHA
BIR GORKEMLI
DESTAN
BIR MILLI
KAHRAMAN
VE BIR DIL
DEVRIMI
BASROLLERDE
AGOP DILACAR
TURK DILI
PROFESÖRÜ
TÜRKÇE OLMUŞ
KUŞ DILI
MILLET ŞAKIR
ŞAKIR ÖTÜYOR
BABASININ
DEDESININ
KONUSTUKLARINI
YAZDIKLARINI
ANLAYAMIYOR
NAK NUK
LIK LÜK
OLANAK
OLASILIK
YAPIT PIT PIT
EDEBIYAT
SIIR
ROMAN
HIKAYE
ŞARKI TÜRKÜ
YAZMAK
OLANAKLI
DEGIL NAKLI
NUKLU
OLSUN BU
MILLETE 50 BIN
KELIME FAZLA
50 KELIME ILE
BU ISI HALLETTIK
BUNA BUYUK
BUYUK
INKILAP DENIR

Ответить
@user-yx4pf5lr8p
@user-yx4pf5lr8p - 18.06.2024 08:37

Yazının Değiştirilmesi Yanlışdır

Ответить