Caner Taslaman ile Mustafa Öztürk'ün "Nisa 34" Üzerinden Atışması

Caner Taslaman ile Mustafa Öztürk'ün "Nisa 34" Üzerinden Atışması

Tamer Jerusalem

6 лет назад

229,979 Просмотров

Ссылки и html тэги не поддерживаются


Комментарии:

@serhatduman7626
@serhatduman7626 - 27.09.2024 12:41

Arkadaşlar kadını dövün ayeti hususunda en iyi açıklamayi sozler köşkü hayal hanem çocukları yapıyor affedersiniz o kadınlar evli iken halt yiyenlermiş . Birakin dövmeyi Türkiye insani onu 32 yerinden bıçaklar üzerine kızgın yağ döküp gelinlik giydirip çalılıklara atar....

Ответить
@Aysem-xr3ym
@Aysem-xr3ym - 18.09.2024 10:33

Yok kardeşim erkeğin kadını dövebileceği izni emri önerisi tavsiyesi telkini nasihati kuranda yok,bunu diyenler emeviler yüzyıllardır emevi dini ve kültürüne hizmet etti erkeği kadından üstün gören zihniyet,insanı insandan üstün yapan tek şey takvadır erkek olması değil,kadın dövmek emevi kültürü

Ответить
@soruVme
@soruVme - 07.09.2024 20:15

Kanalın adına bak aw yahudisi

Ответить
@aras0005
@aras0005 - 06.09.2024 03:05

Kardeşim herkes hepsi farklı bir şey söylüyor falan demiş. Yok öyle bir şey. İslam camiasında iki tür ilahiyatçı, müslüman, inançlı vardır. Bunlardan biri gelenekçidir, bir diğeri modernisttir. Her birinin kendince argümanları vardır. Nisa 34 ayetine gelecek olursak… Ayette d-r-b kökünden gelen bir kelime geçmektedir. Kuranda ve ayriyeten sözlükte en çok anlamı olan kelime bu kelimedir. Belki beraberinde bir elin parmağını geçmeyecek kadar bu kadar anlamı olan kelime vardır. Ayetteki kelimeye uzaklaştırmak manasını verenler Kuranda zikri uzaklaştırlarım (darp mı edelim) mı ayetinde uzaklaştırma manası verilen kelimenin d-r-b köküne gelmesinden ve birçok bunun gibi ayetlere dayandırırlar. Dövmek manası verenler hem günümüz Araplarının en temel anlamda bu kelimeyi kullanmalarına hem de asasını yere vurdu (yere darp etti) ayetine dayandırıyorlar. Öncelikle ayette dövmek manasını vermeye engel iki büyük kelime geçiyor. 1. Erkekler kadınlar üzerinde kavvamdır diyor ayetin başında. Buna ayetteki dövme manasını örtmemek için yönetici, üstünlük anlamı veriyorlar. Ama kelimenin doğrudan karşılığı koruyucu ve kollayıcıdır. İstediğiniz yerden kelimenin doğrudan karşılığını araştırabilirsiniz. Koruyucu olan taraf şiddet uygulamaz, şiddeti önler. 2. Ayetin sonunda artık onlar size itaat ederse diye bir şart vardır. Kuranda ve tüm Arap toplumlarında Türkçeden farklı olarak itaat gönülden yapılan onaylama gibi bir şeydir. Kuranda itaatin zıttı olarak kerhen ya da ikrah sözcükleri kullanılır. Bunlar ise zorla, baskıyla, istemeyerek onaylamaktır. Yani zorla boyun eğmektir. Yine itaat kelimesinin Arapça sözlük anlamını istediğiniz yerden araştırabilirsiniz. Kuran’da itaatin zıttı ikrahtır. Yine aynı şekilde itaat zorla, baskıyla, şiddetle olmaz. Fakat ayete uzaklaşmak manası verilirse, ayette şu anlam çıkar. Öğüt verin, yataklarınızı ayırın, uzaklaşın. Eğer gönülden onaylarlarsa onların aleyhine yol aramayın. Ayetin tam hali kelimelerin tam karşılığı şu şekildedir.

Erkekler; koruyuculardır/kollayıcılardır kadınlar üzerine; fazlalıklı kılmasıyla Allah’ın bir kısmını onların (erkekler- kadınlar) bir kısmı üzerine; ve harcamalarıyla mallarından; öyle ki, doğru/düzeltici işler yapanlar (kadınlar); boyun eğip bağlılık gösterenler; koruyanlar gizliyi; koruduğuyla Allah’ın; ve kimseler (kadınlar); korkarsınız geçimsizliklerinden onların; vaaz verin/tembih edin/tavsiyede bulunun onlara; ve ayırın onları yataklarda; ve vurun darbeyi onlara/ayrılık darbesini vurun onlara; öyle ki eğer itaat ederlerse sizlere; o durumda artık aramayın onların aleyhine bir yol; doğrusu Allah oldu bir yüce; bir büyük.

Ответить
@Kiyakmusic
@Kiyakmusic - 05.08.2024 21:11

Caner ilahiyat alanında fazla ilim sahibi birisi değil. Çok rahat şekilde mat etmek mümkün zaten bu yüzden

Ответить
@armorking3776
@armorking3776 - 23.06.2024 05:03

İslam dayak ve vahşet dinidir. uzak durun

Ответить
@tanselylmaz8779
@tanselylmaz8779 - 23.06.2024 01:30

kardeşim velev ki dövün değil evden çıkarın manasında. velev ki öyle olsun, sadece bir şüphe üzerine evden kocası tarafından atılan kadın nereye gidecek soran yok. babasının evine ? kadın için dayaktan beter bir durum o devirde. babası anası yoksa nereye gidecek kadın sığınma evine mi? kadına sor evden atılacağına iki tokat yemeyi tercih eder o zamanlar. dayak yese evden kovulmaktan iyidir.

Ответить
@moderncitypipe
@moderncitypipe - 21.06.2024 20:03

kuran hiçbir ayetinde kadını muhatap almıyor, hep bir erkeğe kadına meta olarak ne yapabileceğini anlatıyor. alış işlemleri, kaçar kaçar evlenir, nasıl boşar. Ayrıca kadın ile erkek eşitliğine de başka bazı çelişir ayetler olsa da (neden yüce kitap mantıksal çelişkiler içerir o da bir soru) erkeğin kadından üstün olduğunu da açıkça belirtmiştir. Nisa Suresi 34. Ayet:
"Erkekler, kadınlar üzerinde kavvamdırlar; çünkü Allah, bazısını bazısından üstün kılmıştır ve erkekler mallarından harcamaktadırlar.'
Başka bir sorun olarak bu ayette mülk sahipliği ve insani önem arasında oldukça kapitalist bir ilişki de kurmaktadır. Peygamber ticaretle uğraştığından olacak.

Ответить
@bolsgaming
@bolsgaming - 13.06.2024 11:41

Doğru söylüyor amk dövün diyo hala ne eğip büküyolar daha düne kadarda dövüyorlardı atam geldide kadınlar 2-3 hak gördü abazalarda dövün deniyor şöyle böyle diyerek 2-3 kadın düşürme çabasında kendini sevdirme çabasında dövün amk vurun ağzını yüzünü kırın 😂

Ответить
@bitterbold
@bitterbold - 02.06.2024 22:28

Mitoloji böyle birşeydir işte. Gerçekliği olmadığı için her türlü yoruma açıktır, her türlğ sağ sola çekilebilir. Sonra koca koca insanlar çıkıp ekranlarda tartışır kavga eder. Çok komik gerçekten.

Ответить
@sadikmisirci2873
@sadikmisirci2873 - 01.06.2024 07:04

Son seçimde dövüldü, son seçimde sandıkla dövüldü, bu sistemi dövdü, bu sistemi felsefesi ile dövdü. Kızını dövmeyen dizini döver; oğlunu dövmeyen kesesini döver. Bu dövmek nedir yahu? Hepsine tek anlam veren Mustafa hediye olsun. Teşekkürler.

Ответить
@tanozturk8698
@tanozturk8698 - 12.05.2024 22:52

Mustafa Hoca iyi bir insan, ancak tarihselcilik tam bir saçmalık!

Ответить
@ferhat2697
@ferhat2697 - 08.05.2024 22:12

Caner Taslaman normalde hadisleri kabul etmiyor. Burada kitapta dövmek olunca peygamber sünneti öyle değil diyor, o zaman hadislere niye karşı çıkıyorsun?

Ответить
@turabigunes2344
@turabigunes2344 - 05.05.2024 19:44

Mustafa Öztürk farkı ortada.

Ответить
@hulk5692
@hulk5692 - 04.05.2024 09:59

Bu cahil toplum oyle zann ederki Kim bagirib duruyorsa hakkli odur,ama kurana gore hakkli insan ya susandi ya cok az konusan. Siz ne kadarda kurandan uzaksiniz. Onun icin muselman toplumu en rezil, zalim, fakir, vs bir toplumdu. Allah boku ustumuze yagdirmis yunus 100 gibi. Alhamdulillah! Biz buna layiq olduk.Allah bosuna bir sey yapmaz

Ответить
@hulk5692
@hulk5692 - 04.05.2024 09:55

Canerin sorusuna cavab vere bilmediler😂😂😂. Bu sunnetciler kadin dusmanlari,bir sey olmamis kadin dovmek istiyorlar😂. Ayni seyi erkek yapsa kadin onu dove bilermi? 😂😂😂😂. Sizi gidi sizi

Ответить
@td-jf2lp
@td-jf2lp - 02.05.2024 15:51

Hz. Muhammed'in kaynaklarda ismi geçen cariyelerinin isimleri şunlardır. Aşağıda belirtilen isimlerin dışında peygambere ait başka cariyeleri kimlerdir?
Baraka
Berre binti Şerhabil
Cüveyriye binti Haris
Ebu Rafi'nin cariyesi
Ebi Cehil'in cariyesi
Ebi Ruhm
Esma binti Nu'mân
Esiye
Eslem
Etiye
Fadl
İnâb
İsmet
Gaziyye
Gifran
Hakim bin Hizam'ın cariyesi
Halime
Hafsa binti Ömer
İmâme
Kalka
Kays binti Sa'd
Leyla binti Hamîze
Leyla binti Kudame
Leyla binti Haris
Lübâbe binti Haris
Meymune
Medyune
Mîme binti Abdillah
Marhaba
Marya
Nâşiye
Nufeyse
Rabia
Remle
Ramlah binti Şevbe
Rihane
Reyyane
Rumaysa
Sebîne (veya Sabîne)
Sâfiyye binti Huyeyy
Safiyye binti Ebû Ubeyd
Sâfîne
Sahle
Sâra
Sâvîye
Süheyl binti Amr
Sümeyra
Şağalibe
Sâvite
Şeyma
Tufeyre
Tübâ
Ukbe binti Ömer
Umame binti Abdi'l-Muttalib:
Ummu Ammâr
Ümmü Eymen
Ümmü Gıris
Ummu Hakim
Ümmü Mısrâ
Ümmü Muhâcir
Ummu'l-Hüseyn
Ümmü Selem
Ummu Şuca
Ümmü Seleme
Vüheybe
Zeyneb binti Cahş
Zenibe
Zeyneb binti Güzeyle
Şuva binti Haris

ChatGPT
Hz. Muhammed'in kaynaklarda ismi geçen diğer cariyeleri şunlardır:

Fadîme
Gülsim
Hanzale
Haybe
İsâfe
İsmâ
İyâle
Kevkebe
Mehebibe
Nâile
Nübye
Râkiye
Selime
Sıdâ
Sümeyye
Sâibe
Şirîn
Ummu Ayman
Ummu Bârekât
Ummu Şerîk
Ümmü Eymen
Ümmü Habîbe
Ümmü Mektûm
Ümmü Seleme binti Ebi'l-As
Zeyneb binti Cehş
Bu liste, kaynaklarda adı geçen cariyelerin tamamını içermeyebilir, ancak bilinenlerin çoğunu kapsamaktadır.





Message ChatGPT…

ChatGPT can make mistakes. Consider checking important information.
Hz. Muhammed'in Cariyeleri

ChatGPT
Hz. Muhammed'in kaynaklarda ismi geçen diğer cariyeleri arasında Fadîme, Gülsim, Hanzale, Haybe, İsâfe, İsmâ, İyâle, Kevkebe, Mehebibe, Nâile, Nübye, Râkiye, Selime, Sıdâ, Sümeyye, Sâibe, Şirîn, Ummu Ayman, Ummu Bârekât, Ummu Şerîk, Ümmü Eymen, Ümmü Habîbe, Ümmü Mektûm, Ümmü Seleme binti Abilities, Zeyneb binti Cehş gibi isimler bulunmaktadır. Ancak, bu liste tamamlayıcı değildir ve kaynaklarda adı geçmeyen cariyeler de olabilir.






Message ChatGPT…

ChatGPT can make mistakes. Consider checking important information.

Ответить
@pssihi
@pssihi - 01.05.2024 23:46

Dr sonia cihangir hoca hepsine bedel.

Ответить
@zekidincer8646
@zekidincer8646 - 28.04.2024 05:47

Kuranı kerim ne diyorsa doğru diyor boşa kendinizi yormayın.

Ответить
@ÖmerYasirvatansevee
@ÖmerYasirvatansevee - 26.04.2024 15:53

Abicim sadece kadını dövebilirsiniz yazıyor diye imanınız sarsılacaksa ve ayeti eğip bükme gereği duyuyorsanız bu dine inanmayın .

Ответить
@hdrkaragul221
@hdrkaragul221 - 22.04.2024 17:53

Kadınları dövün ayeti 😊😊😊😊😊😊Nisa 34😊😊😊😊😊😊 Muhahaha hahaa haha ayete bak

Ответить
@engindurgan5610
@engindurgan5610 - 16.04.2024 23:19

Kuran ayetleri inmeden kadinin esamesi okunmazken cocuk yaslarda oldurulmeleri varken hicbir sinifa ve hukuka tabi degilken kuran ile kazanimlarini kimse gormek istemiyor. Su konusulan konuya bakin. İslam in kadina bakis acisinimi tartisiyoruz. Gecmisi unutup dini elestiriyoruz. Ayet de evlilik hukukuna bas kaldiran kadin icin bir uygulama dan bahsediliyor. Saliha kadinlardan bahsetmiyor ayet. Buradan kasit ne oldugunu az biraz öngörüsü olan biri anlamistir sanirim. Niyeti amaci kötü bir kadin icin kasit. Bugun bir evlat aile den bir parca ve evladinizin yanlis islere bulastigini goruyorsunuz uyusturucu , icki ,kumar vs. Uyariyonuz olmuyo , eve kitleyemessiniz ama biliyonuzki sonu kotu. Mecbur kaliyonuzki belli oranda siddet uyguluyonuz. Mecburiyetten. Bunu niye yapiyonuz siddeti sevdiginizdenmi bakiyonuzki evlat elinizden kayip gidiyor. Kimse bana soyle merkezler var filan demesin. Cocukluk arkadasimi uyustirucudan vefat ettigini goren biriyim. Tedavide gordu. Olmadi. Dayaklada mi oldu sanki diyeceksiniz evet ama basta dedigim gibi mecburiyet olan yerde bu yolada bir vakit basvuracaksiniz. Burda dayagi mesru kilmak icin yazmiyorum. Normal bir durumdan bahsetmiyor ayet. Duzgun okunursa ve iyi analiz edilirse normal bir kadin icin degil. Ailesine evli olsun bekar olsun nice isyan edip baskaldiran kadinlari gorduk. Kimi dagda terorist ve onlarin cinsel oyuncagi oldu. Kimi genelevlere sermaye oldu. Yoksa kuranda mehir denen kanunu niye Allah emretti hic dusundunuzmu. Ayrilmak isteyen kadin dahi olursa olsun kuran kadina yinede kestigi mehirin BİR KİSMİNİ geri vererek bosanabildigini soylemekte.

Boşamadan iki defa geri dönülebilir. Bundan sonra erkeğin vazîfesi ya güzelce geçinmek veya tatlılıkla ayrılmaktır. Ey kocalar! Boşanma durumunda, daha önce kadınlarınıza vermiş olduğunuz mehir ve hediyelerden hiçbir şeyi geri almanız size helâl değildir. Ancak karı koca Allah’ın koyduğu ölçülere riâyet edemeyeceklerinden endişe ederek boşanmak isterlerse durum değişir. Ey hakemler, veliler! Karı kocanın Allah’ın koyduğu ölçülere riâyet edemeyeceklerinden endişe ederseniz, bu durumda kadının, kocasından aldığının bir kısmını boşanmak için ona geri vermesinde, erkeğin de bunu almasında ikisine de bir günah yoktur. Bunlar Allah’ın belirlediği sınırlardır, sakın bu sınırları aşmayın. Kim Allah’ın koyduğu sınırları çiğnerse, işte onlar zâlimlerin tâ kendileridir. BAKARA/ 229

Bu ayet indiginde Kadin in ne hakki vardi. toplumdaki derecesi neydi. Bir arastirin. Mirastan pay alma hakki, kocadan bugunki adi altinda nafaka yani mehir alma , sahit olma , ticaret yapma vs . Bunlari indiren bir dinimi elestitiyoruz. Bu dini elestirenler bu gunun medeni kanununda kadina verilen haklari ne kadar yerine getiriyorda dini elestiriyor. Ayet git eve kadina canin istedigi gibi agiz burun girmi diyor.

Peygamber efendimizin veda hutbesinde. Kadinlariniz Allah in size emanetidir. Sözünü ne yapicaz neden bunlari konusmuyacagiz. Cekecen oradan cimbizla bir kelime onune arkasina bakmiyacan cumlenin manasini isine geldigi gibi yorum yapip konusucagiz. Dayaga eyvallah eden bir peygamber hz Aise validemiz ile kavga ettigini isiten babasi hz ebubekir tarafindan siddet uygulanmasina niye karsi cikti peki.

Burda nasil bir kadin dan bahsedildigi ortadadir ve oda kotu sonuclarin basini almak adina uygulanan bir emirdir.
Tamam Allah muhafaza basiniza gelirse siz uygulamayin. Ondan sokakta kadin dograniyor. Bakin yine soyluyorum. Dovun demiyorum. Normal bir bayan icin degil. Erkek yiyorsa bir halt ayet acik attim oraya kadinada hak tanimis kol gibi gecir mehiri demis. Baktin yurumuyo. Talep mehrini.

Bu seriat ile yonetilen bir yerde gecer. Devlet kanunlari var artik. Hos kimse burda kadin katlediliyor bukadar elestirilmiyor.
Bu ayetlerin indirilmesinden sonra Medine doneminde islam devleti kuruldugunda tarihciler arastirsin bakalim kac kadinin burnu kanamis. Kac kadin oldurulmus. Yada siddete ugramis. Herseyi uydurma hadislerden bulup isinize geldigi gibi konusuyonuz.

Ayetlerin indigi vakit Mekke sosyolojik ortamini inceleyin bir. Carpik iliskiler , farkli inanclar, asiretler, guclunun zayifi ezdigi , erkek kadin kolelerin satildigi , kiz cocuklarinin katledildigi bir ortama Allah dokunusunda bulunuyor. Bu ortami Allah kurmadi. Ortam buralara evrildi ve batili yikip adaletini getirdi. 3 yilda 5 yilda olucak seyler degil bunlar. Medine ye hicret niye yapildi. Mecbur birakildilar. Medine de bu haklar gelmeye baslandi. Mekke de bunu duyan bir cok kadin neden musluman oldu acaba.
Hadi biz cahiliz cok begendiginiz avrupa li bir cok kadin akin akin musluman oluyolar ve arastirip okuyup. Oyle karambole degil. Video atiyolar. Ayet ayet hemde. Peki bunlar saf mi. Dayak yiyecegi bir dine niye girsinler.

Ответить
@tech0821
@tech0821 - 04.04.2024 09:35

Mustafa hoca caner i yer

Ответить
@srd895
@srd895 - 27.03.2024 13:41

Bunun neresi atışma, tartışma? Caner Taslamanı zar zor 1 kere konuşturdular o da anca 10 saniye, kendileir dakikalarca konuştu Caner Taslamana sadece 1 cümle konuşturuldu.

Ответить
@harunkucuk_
@harunkucuk_ - 25.03.2024 18:16

Din tüccarları evir çevir yapmak zorunda, başka türlü din satamazlar.

Ответить
@mehmetkurt4137
@mehmetkurt4137 - 08.03.2024 13:26

Mustafa Öztürk'ün buradaki argümanını kimse çürütemez. Yutmak istemeyen gargara yapsın. İnancınız üç asagi beş yukarı ancak bu kadar akla yani moderniteye uygun olabiliyor.

Ответить
@dogancanatmacan
@dogancanatmacan - 07.03.2024 04:39

O kadar ince ince gömmüş ki Caner'i, aslında anlayana yeterince kalın, sert tokat gibi. Sen, diyor 20. yüzyıl dahil 21. yüzyıla kadar kimsenin öyle anlamadığı, eski dilde geçen bir kelimeyi, eskilerden de daha iyi (yani o kelimeyi hayatta kullanan eskilerden) anlayıp, "Kuran aslında onu değil, bunu demek istemiştir" diyorsun. İşte bu senin şahsi uydurmandır, palavradır.

Ответить
@UmmutLazgiev
@UmmutLazgiev - 28.02.2024 17:19

MUSTA ÖZTÜRK KENDİ KAFİRLİĜİNE GÖRE İSLĂMI KONUŞMAYA ÇALIŞIYÖR CANER TASLAMANDA APLIN TEKİ

Ответить
@user-ly5xl8ox9r
@user-ly5xl8ox9r - 27.02.2024 14:03

Ramazan Demir Mustafa Öztürkü rezil etmişdir. Mustafa Öztürk Ayet de olmayan lafları yazmış mealine. İkiüzlü düzenbaz

Ответить
@erhancopur524
@erhancopur524 - 20.02.2024 17:55

Aynen oyle Mustafa ozturk o kadar guzel ozetlemiski..nisa 34 kadinlari dovun diyor bosuna ayeti kivirmayin..

Ответить
@ugurkaya3901
@ugurkaya3901 - 26.01.2024 22:44

Caner taslaman dondu kaldi

Ответить
@ugurkaya3901
@ugurkaya3901 - 26.01.2024 22:41

Islamda kadina dayak vardir ama durduk yere degil kadin haddini aşarsa erkek kadının i once uyarir kadin dinlemea ise erkek kadini dovebilir

Ответить
@Cimbomlu1991
@Cimbomlu1991 - 19.01.2024 02:51

ilk önce bu kafir adini degistirmeli Mustafa degil baska isim kullansin

Ответить
@ferhatsalvarcioglu6881
@ferhatsalvarcioglu6881 - 12.01.2024 00:24

Caner hoca oldukça kibar ve ölçülü cevap verirken mustafa herzamanki çarpıtma ve seviyesizce bir uslupla ve yılışık bir tavırla hanımlara sözümü devrediyorum diyerek düştüğü seviyeyi ortaya koyuyor. Caner Taslaman ifk hadisesinde Peygamberin Aişe validemizi terk edişini darebe fiiline uygun davranış diye açıkladığında ki çok doğru ce tam yerinde bir tespittir. hadi bakalım modernist selefiler cevap verin

Ответить
@ylmazatalay762
@ylmazatalay762 - 17.12.2023 22:57

Canerden önce ayeti herkes yanlış anlamış Ana dili arapça olanlar bile. Zavallı araplar. Arapça bilmelerine rağmen arapça bilmeyen Caner taslaman gibi kuranı düzgün anlayamamışlar.

Ответить
@leylak5653
@leylak5653 - 29.11.2023 23:59

Caner taşlamanın konulmasına neden izin verilmiyor .

Ответить
@alianilyuce
@alianilyuce - 08.11.2023 21:20

Muhabbet Kralı programı 27. Bölümde o kadar donanımlı bilgili kişiler arasında Ebru Polatı görünce çok şaşırmıştım bu programın Ebru Polat'ıda Caner Taslaman ..

Ответить
@Bozi345ty
@Bozi345ty - 19.10.2023 16:51

Mustafa hoca çok bilgili

Ответить
@zaferzafer8722
@zaferzafer8722 - 31.08.2023 04:28

Bu kurancılar uçmuş. Kendileri çalıp kendileri oynuyor. Hadisçiler de zaten düşünme ve sorgulama diye bir kavram yok. Dünyadan tamammen kopmuşlar. İnsanlarımız desen günde belki 3 saat ibadet eder ama kuranda ne yazıyor haberi yok. Dünya değil tımarhane.

Ответить
@ako_abey
@ako_abey - 29.08.2023 21:57

Mustafa herzamanki gibi boş yapiyor😅ilmden bahs ediyor kendisinin ilimden haberi yok

Ответить
@yavuzkarasu1644
@yavuzkarasu1644 - 01.06.2023 22:42

dinde zorlama yoktur aytetini okuyun bakara suresi 256. ayet

Ответить
@kiyamsifu4062
@kiyamsifu4062 - 18.03.2023 21:30

Caner Taslaman doğru yolda Bu kesin Kurana daha yakın

Ответить
@muratabaci5719
@muratabaci5719 - 10.03.2023 10:51

Mustafa hocaya hicmi hic sevmem ama buradaki konuşması neredeyse 100 'de yüz doğru.. çünkü 1300 1400 yıl boyunca istisnasiz herkes bu sekilde anlamış ...

Ответить
@memot5335
@memot5335 - 23.02.2023 06:28

Geçmiş çevirmenlerin tamamına yakınının “o kadınları dövün” diye çevirdikleri ayetteki “darabe” sözcüğünü bazıları yumuşatarak “azıcık dövün” , “acıtmadan dövün” diye çevirmişler, Kuran dışı kaynaklardan gerekçeler sunmuşlardır. Oysa Kuran’ın Arapçasında “acıtmadan dövün” diye bir anlam yoktur. Eğer “darabe” sözcüğü “acıtmadan azıcık dövün” anlamına geliyorsa, aynı “darabe” sözcüğü, aynı kipte, Enfal Suresi 12. Ayette, “Hiç acıtmadan parmaklarını doğrayın” ya da “Hiç acıtmadan boyunlarını vurun” anlamına gelsin. Evet, ayette “o kadınları darb edin” deniliyor. Ancak bu, o kadınları dövün mü, yatırın mı, gönderin mi, ayrılın mı, yollayın mı, doğrayın mı, örtün mü yoksa örnekleyin mi anlamına geliyor?

Arapçada, kitap darb etmek, kitap yayınlamak demektir. Arapçada “Darb-ül evvel” deyimi ilk yaratıklar anlamına gelir. Arapçada iki insanın darblaşması dövüşmeleri anlamına gelmez. Tersine birbirleriyle ortak olup bir işletme kurmaları anlamına gelir. Birinin kendi parasını darb ettiği, diğerinin de yalnızca emeğini darb ettiği ortaklıklara Arapçada darblaşma (Mudaraba) adı verilir. Öyleyse Kuran’ın bu ayetinde geçen “o kadınları darb edin” cümlesi nasıl olurda “dövün” demek olabilir? Arapçada kitap darb etmek, bir kitabı pataklamak, dövmek midir ki bir kadını darb etmek “o kadını dövün” anlamına gelsin? Arapça çadır darb etmek çadır kurmak anlamına gelir yoksa çadırı dövmek değil. (Dilbilimci Cengiz Özakıncı’nın Dünden Bugüne Türklerde, Din ve Dil, adlı yapıtı, konuları bilimsel olarak ele alıyor. Otopsi Yay.)

Ответить
@ahmetaktas7085
@ahmetaktas7085 - 14.02.2023 15:42

KURANDA ERKEK KADIN AYRIMI VAR MI? VARSA KADINLARI NİYE YARATTI Kİ?

Ответить
@sabancatbas7524
@sabancatbas7524 - 08.01.2023 16:33

Kuran Allah kelamı diyorsunuz Allahın kelamı anlasilmazmikide hiç bir ayette anlasamiyorsunuz burada çok büyük bir sorun oluşuyor 1400 yıl olmuş kuran inelim daha namaz vakitlerinde dahi anlaşma yok arapistan 6 vakit İran 3 vakit Yemen 2 vakit turkiye 5 vakit ne yapacağız şimdi kime uyacagiz

Ответить
@123ispiro
@123ispiro - 23.12.2022 23:09

Tesekkurler Mustafa hoca...

Ответить
@korgond
@korgond - 23.12.2022 11:14

Mustafa Öztürk tam bir kalın kafalı

Ответить